2013. január 11., péntek

Elkezdtük

Hát véget ért a téli szünet, ami tényleg kikapcsolódással telt, a csajoknak ovimentesen, nekem sulimentesen. De jó is volt, hogy nem kellett nap nap után a család és háztartás mellett még azon is görcsölni, hogy iskola, beadandó, jegyek.... Csak a család, az ünnepi készülődés, a játék, zene, alkotás időszaka volt ez a szünet. Kimozdulni ugyan nem nagyon tudtunk, mert Alexa épphogy karácsonyra meggyógyult, de utána meg elég ramaty idő lett. Taán csak 1-2 nap tudtunk egy-egy családi sétára, városnézésre eljutni. De azért így is jó volt minden.
Most a hétfői nappal azonban megkezdődött minden. Először a lányoknak az óvoda, és Atinak a Praktik. Hétfőn és kedden én még itthon voltam, de legalább újult erővel vittem végbe egy nagytakarítást, anélkül, hogy 2 perc múlva meg se látszana a szobán. :) (apró örömök az életben).
A suliban elég nagy a fejetlenség....hűha...igen, itt Svédországban is létezik ilyen, hogy nem megy minden úgy ahogy annak kéne. Azzal kezdődik, hogy semmi információt nem kaptunk az irodától, se levélben, se telefonon, hogy mikor kezdődik az iskola. Mivel most a szakosodást kezdtük, mindenkinek más időpontban kellett először megjelennie a szakos információs napon, csak hát kicsit érdekes, hogy az iskola információ osztásának a hiányában volt olyan távoktatásos szakot kezdő diáktársam, akik lemaradtak az első vagy első néhány óráról/órákról, és mire valami információ foszlány eljutott a füléig, már 4 beadandót kell megírnia a hétvégén. Na hát ez szívás, pedig most aztán tényleg nem a diák hibája. Nem is a tanáré, hanem sajna az információs iroda nem látta el rendesen a feladatát. Sőt mi több, az előző félévi bizonyítványunkat is kézhez kellett volna hogy kapjuk postán, de eddig semmi.
Egy közös óránk lesz csak az egész "régi" osztállyal, ezen kívül szakonként változó. Amelyik szakra jelentkeztem, ott úgy tudom, csak 7-en leszünk összesen. :) Legalább a tanárnak lesz ideje foglalkozni rendesen velünk. Az én szakom még csak hétfőn kezd egy információs nappal, és kedden az oktatást. Még csak egy órám volt (az osztállyal közös), de abból máris beadandót kaptunk jövő hét csütörtökre. Bár én ráhajráztam, és már ma le is adtam :)
A fejetlenséghez még az a plusz, hogy minket áthelyeztek egy másik iskolába, mert annyi új diák, annyi új osztály indult most januártól, hogy nem férünk el. Nem tudom miért minket, utolsó féléveseket kellett pont kitenni, elhelyezni, de elég szar így. Ráadásul nem is olyan barátságos, családias az az iskola....bár eddig ugye nem sokat láttunk belőle, de nekem elég volt ennyi ahhoz hogy leszűrjem ezt. Ja, és sima gimnázium, úgyhogy majd lehet megőrülünk a folyosón hangoskodó fiataloktól....nincs egy kis csendes sarok, aszatlka a folyosón, mint a régi sulinkban, ahova szünetekben kiülhettünk kávézni, ebédelni.... bár kb 5 percre van ez is itthonról (csak ellenkező irányban mint eddig), így valószínű haza fogok járni ebédelni minden nap. Az órarendemet még nem tudom, remélem hétfőn már azt is kézhezkapjuk.

Csajok szívesen kezdték újra az ovit, és élvezik is, ez a lényeg. Főleg hogy most egész nap vannak 8-tól 4-ig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése