2011. január 19., szerda

Újra ovi

Nem történt mostanában semmi különös velünk. Lizy ismét megkezdte az óvodát. Féltem, hogy hogy fog visszarázódni egyáltalán a rutinba, hogy reggelente 7-kor ébresztő, majd 7:40-kor öltözés, és indulás. Na meg hogy mit fog szólni ha ott hagyom. Kétségeim voltak, hogy vajon hogy érteti meg magát az óvónőkkel, ha neki bilire van szüksége, hisz még nem tud svédül. De mondhatom, minden akadályt simán vett. Hétfőn még bepróbálkozott, hogy neki ugyan nem kell mennie oviba. Mikor meg odaértünk, akkor mondta, hogy maradjak ott. Egy nagyon kicsit maradtam is, de csak azért, hogy elmondjam az óvónéniknek, hogy nappalra már nem hordunk pelust, és szeretném ha az oviban se lenne rajta. Nem volt semmi megrökönyödés, hogy de hát hogy fog a gyerek szólni....
Még én lepődtem meg, mikor megkérte, hogy mondjam el nekik, hogy mit mond Lizy ha bilire kell ülnie. Mármint hogy hogy hangzik ez magyarul. Mondtam....ezután vicces volt, ahogy a svéd óvónő 5-ször, 6-szor elmemorizálgatta hangosan, MAGYARUL, hogy "Kell bili" :). Azért Lizynek is megmutattam, hol találja meg a kis biliket, melyik helység fele induljon meg, ha szükségét érzi, és természetesen hagytam ott vagy 3-4 válást bugyit és nadrágot neki. 11-kor, mikor mentem érte, én magam voltam a legjobban meglepődve, mikor láttam, hogy abban a ruhában volt, amiben vittem reggel. Magyarul nem volt "baleset", rendesen működött, hogy ő szólt, és óvó néni megértette még magyarul is. Még az udvarra kivitelkor ( 10-től 11-ig az udvaron vannak ha nem szakad az eső) adtak rá pelust, ezt én kértem. De mivel Lizy így is szólt, hogy pisilnie kell, bevitték gyorsan pisilni. Nagyon meg vagyok elégedve ezekkel az óvónőkkel. És természetesen az én nagylányommal, Lizyvel is. Aki elmondhatom, hogy nappalra SZOBATISZTA lett!!
És a másik, hogy az dadusok is azt mondták, hogy féltek, hogy fogja fogadni egy hónap kihagyás után Lizy az ovit! Hát mintha nem is lett volna szüneten. Reggel már rohan is be, ül az asztalhoz reggelizni, és utána is szépen játszik egész nap. Nem szomorkodik szerencsére! :) Büszke vagyok rá!!
Közben a délelőttjeimben Szamival vagyok itthon, és Atival is, csak ő svédezik ezerrel. :) Ha kell főzünk, ha kell takarítunk...szokásos háziasszonyi teendők. Majd 11-kor megyek Lizyért, ilyenkor sokat beszélgetünk hazafelé. Mindig mesél az oviról. Ebéd után Ati elmegy suliba, én maradok a csajokkal. Még 2 óra játék, majd délutáni szunya jön mindenkinek...azaz nekem nem, mert olyankor lehet még felmosni, elmosogatni vagy épp csak válaszleveleket írogatni! :) De rohannak a napok egymás után!
Ja, nálunk ma is esett még a hó.... :( Pedig jöhetne már a tavasz, de hol van az még. Álom-álom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése